Over deze Blog




Hallo Allemaal!

Deze blog is gemaakt in opdracht voor KunstAlgemeen. Het hele jaar moest ik een site bijhouden waar ik kunst verzamel die ik leuk vind.
Hierboven kan je op een kopje klikken om te springen naar berichten die over dat onderwerp gaan, of je gaat hier gewoon naar beneden en ziet alles door elkaar.
Zelf hou ik veel van fotografie, muziek, mode en streetart, wat je waarschijnlijk dan ook veel op mijn blog zult vinden.

Veel kijkplezier!

Tamar

zondag 12 februari 2012

Street Art 1.0





Al deze plaatjes zijn afbeeldingen van de werken van street artist 'Invader'. Invader maakt mozaïekjes  met 'beestjes' die zijn geïnspireerd op het spel 'Space Invaders', vandaar ook zijn artiestennaam. Op het laatste plaatje zie je overigens beestjes uit Pacman, die gebruikt hij ook wel eens. Invader is even te zien in de film 'Exit through the gift shop' over street art (hier is de trailer, en hier is een filmpje van Invader aan het werk, gefilmd door Mr. Brainwash, een andere street artist). Invader's werk staat best goed bekend.
Ik vind het fenomeen street art echt geweldig. Ik zie graffiti en dit soort tegeltjes niet als een vervuiling, maar juist als een verrijking van de straat. Ik hou erg van de werken van Invader, maar ook van die van Banksy. De tegeltjes van Invader vind ik heel erg grappig, het is ook zo leuk dat het gewoon op straat is, waar je zoiets niet zo snel verwacht. Dat vind ik ook een van de leuke dingen aan street art. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten