Over deze Blog




Hallo Allemaal!

Deze blog is gemaakt in opdracht voor KunstAlgemeen. Het hele jaar moest ik een site bijhouden waar ik kunst verzamel die ik leuk vind.
Hierboven kan je op een kopje klikken om te springen naar berichten die over dat onderwerp gaan, of je gaat hier gewoon naar beneden en ziet alles door elkaar.
Zelf hou ik veel van fotografie, muziek, mode en streetart, wat je waarschijnlijk dan ook veel op mijn blog zult vinden.

Veel kijkplezier!

Tamar

dinsdag 24 april 2012

Rosas danst Rosas


Rosas danst Rosas, een dansvoorstelling gemaakt door de Belgische choreografe Anne Teresa de Keersmaker, is vooral bekend doordat er ook een film van is gemaakt. Filmmaker Thierry De Mey verplaatste de dansvoorstelling naar een leeg schoolgebouw en filmde de hele choreografie. Door het op een niet voor de hand liggende locatie te filmen, en de camera niet alleen te laten observeren maar ook mee te laten doen, wordt de dans gelijk heel anders. Zo ontstond videodans.
Dat de dans succesvol was, kan je nu nog steeds merken. Onlangs heeft zangeres Beyonce toegegeven dat ze in haar clipje voor haar nummer 'Countdown' de choreografie heeft gebruikt. In dit filmpje, zie je een paar vergelijkende beelden. De Keersmaker vindt dit puur plagiaat.
Ik vind het wel een mooie dans, alleen voor mijn gevoel gaat alles net iets te lang door. In dit filmpje doen ze namelijk 7 minuten eigenlijk hetzelfde. Dit is dan nog maar een stukje van de hele film, maar alsnog.
Nog een paar stukjes van de dans:
http://www.youtube.com/watch?v=ZkThE0YpofU&feature=relmfu
http://www.youtube.com/watch?v=zS_kWttptS4&feature=relmfu

Geen opmerkingen:

Een reactie posten